Bergen op Zoom

Studenten Hogeschool Tio openen Hotel Recentia

Redactie Redactie

Deze week is Stayokay Bergen op Zoom omgetoverd tot Hotel Recentia. Studenten van Hogeschool Tio runnen deze week tijdens hun project het hotel en zij organiseren daarnaast ook nog andere activiteiten. Na een voorbereiding van een half jaar was het dan eindelijk zover: het hotel opende de deuren voor haar gasten.

De hotel- en eventweek is een initiatief van Hogeschool Tio. De studenten van die school runnen door heel Nederland vijf hotels van maandag 23 november tot en met vrijdag 27 november. In deze projectweek gaan de hotels de strijd met elkaar  aan en het winnende hotel wint een prijs. Misschien nog wel belangrijker, het is een bevestiging dat zij zich goed ontwikkelen op hun vakgebied. Deze week komt er een mysterie guest langs in de hotels om ze te beoordelen. Aan de hand van zijn of haar ervaringen en van de meningen van de aanwezige docenten wordt de winnaar bepaald.

De studenten hebben een half jaar lang de tijd gehad om alles voor te bereiden. Van sponsorwerving tot de menukaart, het is allemaal geregeld door de deelnemers zelf. Het team bestaat ook uit 10 general managers, die zijn eindverantwoordelijk voor het reilen en zeilen in en rond het hotel. Als zij er ook echt niet aan uitkomen dan zijn er docenten aanwezig om bij te springen. Het streven is om een 3 á 4 sterrenhotel zelfstandig te runnen waarbij zelfstandigheid dus een belangrijk item is.

Door de samenwerking van Hogeschool Tio en Stayokay is Hotel Recentia. Het thema van het hotel is ‘Fresh’. Van dat thema is de naam Recentia afgeleid. Dat is het latijnse woord voor fris. De sleutelwoorden zijn daarom ook fris, fruitig en vernieuwend. De activiteiten sluiten natuurlijk ook aan op het thema. Zo staan er verschillende activiteiten op het programma. Bijvoorbeeld een bootcamp, een cursus bier tappen en verschillende lezingen. In het restaurant is elk moment van de dag een maaltijd verkrijgbaar en natuurlijk zijn er kamers beschikbaar om er de nacht  door te brengen.

De omzet van de deelnemende hotels gaan naar een goed doel. Dat goede doel is dit jaar Stichting StaVoord6, een aantal fietsvrienden die in het verleden verschillende keren hebben deelgenomen aan Alpe d’HuZes. Na een paar jaar de Alpe d’Hues te hebben beklommen met de fiets vonden zij het tijd voor een nieuw goed doel. Daarom zijn zij in 2013 een andere richting ingeslagen. Hun nieuw goed doel is om in de toekomst een vakantiehuis te bouwen voor mensen met een slechte levensverwachting. De hotel- en eventweek kent dus alleen maar winnaars.

{webpage_link type=video id=4082}