Burgemeester Marleen Sijbers officieel herbenoemd voor nieuw termijn
Het gemeentehuis Tholen en burgemeester Sijbers (inzet). Foto: Omroep Zeeland
Burgemeester van Tholen Marleen Sijbers is officieel herbenoemd voor een nieuwe ambtstermijn. In februari liet ze al weten voor een tweede termijn te willen gaan. Vervolgens startte de procedure voor de herbenoeming die nu is afgerond.
Sijbers is al sinds 2020 burgemeester van de Zeeuwse gemeente. Bij Koninklijk Besluit wordt Sijbers herbenoemd als burgemeester van de gemeente Tholen. Eerder liet ze weten graag op dezelfde basis door te willen gaan samen met de gemeenteraad.
Lees ook: Marleen Sijbers gaat voor nieuwe ronde als burgemeesterMet de herbenoeming volgt ook opnieuw een beëdiging. Die vindt op 5 november plaats tijdens de raadsvergadering. Commissaris van de Koning Hugo de Jonge neemt de eed af.
Sijbers laat weten met veel enthousiasme en toewijding haar tweede termijn in te gaan. “Ik zet mij ook de komende jaren graag in voor de inwoners, ondernemers en organisaties in Tholen”, zegt ze. “Ik ben blij en dankbaar dat mij het vertrouwen is gegeven om samen verder te bouwen aan een sterke en betrokken gemeente Tholen.”