Dubbele vreugde in winkelcentrum deZeeland om jubileum én opening kruispunt
Ondernemers van deZeeland vierden een feestje toen het vernieuwde kruispunt vlakbij het iwnkelcentrum geopend werd (foto: Dennis Stuij)
De ondernemers van winkelcentrum deZeeland in Bergen op Zoom zijn blij. Niet alleen omdat het kruispunt Calandweg-Markiezaatsweg weer open is, maar ook omdat het winkelcentrum elf jaar bestaat. Daarom willen de winkeliers iets terug geven aan de stad en de mensen.
Het gebouw de Zeeland stamt van origine uit de jaren 1917-1929 en deed dienst als suikerfabriek, waarna het gerenoveerd werd tussen 2012 en 2014. De rode bakstenen en staalconstructie zijn behouden gebleven en ademt daarmee een nostalgie uit. De start van het winkelcentrum verliep niet altijd zonder slag of stoot en soms zelfs met een gang naar de rechter.
Verkeersregelaars op het parkeerterrein zullen tijdens drukke dagen blijven.
Afgelopen vrijdag werd het kruispunt Calandweg-Markiezaatsweg geopend door wethouder Joost Pals. Tussen de aanwezigen daar is Dennis Stuij, eigenaar van slijterij de Zeeland. Hij toont begrip voor de hinder die de renovatie veroorzaakte en ziet de toekomst zonnig in. “De verkeersregelaars voor de omleidingen zijn nu verdwenen. Maar wij zullen deze mensen wel in blijven zetten tijdens drukke dagen op het parkeerterrein zelf. Het is nu eenmaal fijn voor de mensen als ze de richting gewezen wordt naar een vrije parkeerplek”, vertelt de ondernemer.
Lees ook: Verkeershinder voorbij: kruispunt Calandweg-Markiezaatsweg open na werkzaamhedenUnieke tas
Om de opening en het elfjarig bestaan te vieren, hebben de ondernemers van deZeeland een unieke tas laten maken. Hiermee willen de winkeliers de stad Bergen op Zoom en haar inwoners bedanken voor de afgelopen elf jaar. “We hopen met de tas de verbinding tussen het winkelcentrum en de stad te laten zien”, spreekt Stuij hardop zijn gedachten uit.
Ondernemers trakteren elf weken lang
Vanaf komende zaterdag krijgen bezoekers bij besteding van elf euro per transactie een zegel. Wanneer er elf zegels zijn gespaard, krijgt diegene een gratis tas. Ook de omliggende winkels doen mee met de actie: van de Mediamarkt tot aan de Bever, ook wel de winkelhaak genoemd.

Vanaf week 40 trakteren de ondernemers symbolisch elf weken lang op elf gevulde tassen, met een inhoud ter waarde van minimaal 75 euro. De klanten maken hier kans op door hun kassabon, met persoonlijke gegevens, te deponeren in daarvoor bestemde boxen. “Die gegevens zullen na de actie meteen vernietigd worden”, benadrukt Stuij. “Je mag ook de gegevens van iemand anders inleveren om die met het cadeau te verrassen.”
Diverse activiteiten
“Behalve deze actie hebben we de komende tijd ook nog diverse activiteiten in deZeeland in het kader van het elfjarig bestaan”, licht Stuij een klein tipje van de sluier op. Verder wil hij daar nog niet veel over kwijt. Van de tassen zijn er vijfduizend beschikbaar en de actie loopt zolang de voorraad strekt.