Tholen

Een dikke acht voor Tholen: gemiddeld dertien seconden in de wacht

De telefonische dienstverlening van de gemeente Tholen verloopt snel en soepel, blijkt uit onderzoek. (Pixabay)

Han Verbeem Han Verbeem

De gemeente Tholen doet het prima met de dienstverlening, blijkt uit een onderzoek onder 47 gemeenten. Ook uit eigen onderzoek zou blijken dat inwoners de gemeente een fraai rapportcijfer geven voor de dienstverlening: een dikke acht.

Een onderzoeker heeft als ‘mistery caller’ de afgelopen maanden verschillende gemeentelijke diensten opgebeld en wat blijkt: in Tholen hoeven bellers gemiddeld dertien seconden te wachten vóór ze een medewerker aan de lijn krijgen – zegt wethouder Peter Hoek. En dat is behoorlijk snel. “Lange wachttijden zijn over het algemeen een grote bron van ergernis voor mensen die een instantie bellen.”

Verbeterpunten

Vragen worden correct beantwoord en de bellers zijn tevreden over de manier waarop ze te woord zijn gestaan. Ook de online dienstverlening is volgens de wethouder naar tevredenheid. Toch zijn er ook enkele verbeterpunten, moet Hoek toegeven. “Het blijkt dat de gemeentelijke medewerkers niet altijd hun naam vermelden en dat is wel de bedoeling”, aldus de wethouder.