Geen regio geselecteerd

“Kerst is geen trend, het is een nostalgie naar geborgenheid”

Pixabay / fotograaf: Susanne Jutzeler

Redactie Redactie

Hoe onzeker het dit jaar ook is, kerst staat alweer om de hoek. De nieuwste kerstitems liggen al in de winkels. En veel mensen zijn al druk bezig ze in te kopen. Intratuin Halsteren is er ieder jaar vroeg bij om een groot kerstspektakel te maken voor de bezoekers. ZuidWest gaat op zoek naar de trends voor de komende feestdagen.

Door: Esmee van den Heuvel

“Als je binnen komt loop je eerst langs de pastelkleuren en vervolgens de harde kleuren. En op het laatst loop je lang het kerstrood en kerstgoud”. Gerrie Veraart werkt op de marketingafdeling van Intratuin Halsteren en wijst ons op de nieuwste kersttrends. Al denkt hij dat er met kerst minder trends zijn en juist meer traditie.

Roze pastelkleuren tegenover hard blauw-wit

Intratuin maakt van de winkel graag een kerstspektakel, zodat bezoekers creatieve ideeën op kunnen doen voor de kerstboom thuis. Het tuincentrum werkt niet met een bepaald thema, maar met kleuren. De kleuren die dit jaar in de kerstbomen hangen zijn roze-achtige pastelkleuren en de wat hardere kleuren, zoals een combinatie van blauw en wit. De typische kerstkleuren die ieder jaar weer terug komen, zijn natuurlijk rood en goud. Deze traditionele kleuren trekken zich niets aan van trends.

“Nostalgie naar geborgenheid”

Op het hoofdkantoor van Intratuin zijn diverse inkopers nu al bezig met de kersttrends van volgend jaar. In maart is het tuincentrum achter de schermen al bezig met het opstellen van kerstartikelen en -ideeën. Want er mogen dan elk jaar wat nieuwe mode-artikelen zijn in het kerstaanbod, het feest zelf blijft een traditie. Veraart: “Kerst is geen trend, het is een nostalgie naar geborgenheid.”