Roosendaal

Klantenkaart ROOS24 genomineerd voor NRW Marketing Award 2020

Foto: © Smart City Roosendaal

Bianca van Vugt Bianca van Vugt

Het loyaliteitsprogramma ROOS24 is genomineerd voor de NRW Marketing Award 2020, een prijs voor inspirerende winkelgebieden. De klantenkaart van Roosendaalse winkels, horeca en parkeergarages is één van vier genomineerde projecten. De andere kanshebbers zijn de AaBe Fabriek in Tilburg, Winkelcentrum Zuid in Enschede en Centrum met LEV (Lekker Eigenwijs Verrassend) in Beverwijk. De NRW is de Nederlandse Raad Winkelcentra.

Door: Bianca van Vugt

Dat ROOS24 meer is dan alleen een klantenkaart bewijst de nominatie voor de NRW Marketing Award 2020, een prijs voor inspirerende winkelgebieden. Het loyaliteitsprogramma van de Roosendaalse binnenstad is één van de vier genomineerden. De NRW, de Nederlandse Raad Winkelcentra, ziet dat ROOS24 een belangrijke band schept met consumenten en bezoekers. “Voor een middelgrote stad als Roosendaal is het essentieel om iets extra’s te bieden om daarmee als binnenstad onderscheidend te zijn en te zorgen voor terugkerend bezoek,” aldus de NRW.

Sparen voor gratis parkeertijd is uniek

ROOS24 bestaat sinds 2018. Het is een loyaliteitsprogramma dat bezoekers van de Roosendaalse binnenstad beloont met spaarpunten en verlotingen. Het bijzondere van ROOS24 is dat je met de spaarpunten ook kunt betalen in de parkeergarages van het centrum. Het loyaliteitsprogramma is van Smart City Roosendaal en is dus een samenwerking van gemeente, vastgoed, ondernemers en inwoners.

“Meer dan 60 winkels en horecazaken in de binnenstad nemen deel aan ROOS24 dat bestaat uit het online platform ROOS24, de Roospas, de Roos Cadeaukaart en binnenkort de ROOS24 app,” meldt Smart City Roosendaal trots. De nominatie voor de NRW Marketing Award 2020 ziet ze als een erkenning voor de aanpak en de inzet in de Roosendaalse binnenstad.

“ROOS24 is een warm welkom voor alle bezoekers”

Ad Dekkers en Saskia Nieuwesteeg zitten in de binnenstadsdirectie van Smart City Roosendaal. Ze zijn blij met de nominatie en de aandacht voor het loyaliteitsprogramma. “ROOS24 is een warm welkom voor alle bezoekers aan onze binnenstad en heeft een groot effect op de beleving en waardering voor de winkels en horeca. Samen gaan we voor een bruisende binnenstad. Deze award onderstreept onze unieke aanpak en motiveert ons ook om onze toekomstige ambities waar te maken”, aldus het tweetal.

ROOS24 is niet de enige genomineerde voor de NRW Marketing Award 2020. Er zijn nog drie concurrenten, waaronder een andere Brabander: de AaBe Fabriek in Tilburg. Deze oude textielfabriek is omgetoverd tot een winkelcentrum met 35 winkels, waardoor winkelen een beleving is met historie. De andere kanshebbers zijn het centrum van Beverwijk met het project LEV (Lekker Eigenwijs Verrassend) en Winkelcentrum Enschede Zuid met het project Naoberschap.

Winnaar bekend op 27 november

De Nederlandse Raad Winkelcentra maakt op 27 november bekend wie de winnaar is van de NRW Marketing Award 2020. Dat gebeurt tijdens het online NRW Marketingfestival. Op de website van de NRW vind je meer informatie over de vier genomineerden.