Bergen op Zoom

Sneller van je hamburger genieten bij Bergse McDonald’s dankzij dubbele McDrive

Anouk Houweling Anouk Houweling

Sinds afgelopen vrijdag zijn de lange wachtrijen bij de McDonald’s in Bergen op Zoom verleden tijd. Met een vernieuwde dubbele McDrive kunnen er meer klanten geholpen worden waardoor ze sneller kunnen genieten van hun Big Mac, Chili Chicken of McNuggets.

Bedrijfsleider Mathias Wagemans is heel blij met zijn dubbele Drive. “In het eerste weekend konden we al vijftig procent meer auto’s verwerken in de piekuren.” Ook kunnen er meer auto’s op het terrein van McDonald’s staan waardoor er geen file meer ontstaat op de Boulevard.

Efficiënter

De dubbele McDrive is niks nieuws voor McDonald’s. Bij meer dan de helft van de restaurants in Nederland is al zo’n drive gemaakt. “We zien dat de capaciteit tot wel 75 procent toeneemt in vergelijking met een enkele drive”, vertelt Wagemans. Doordat er al veel ervaring is met deze nieuwe variant konden ze vrijdag meteen zonder problemen open.

Technische snufjes

Behalve de nieuw aangelegde drive zijn er nog meer technische snufjes. “We hebben digitale lussen onder de grond zitten, zodat we de auto’s kunnen volgen in de drive. Dan kunnen we zien waar het langzaam gaat.” Daarnaast laten de menuborden ieder moment van de dag een ander menu zien. Zo zie je ’s ochtends het ontbijt, ’s middags een lunch en ’s avonds de grote menu’s met burgers.

Naar verwachting zijn de huidige technische snufjes nog maar het topje van de ijsberg van wat we in de toekomst kunnen verwachten. Zo kan het zijn dat je in de toekomst een gepersonaliseerd menu te zien krijgt op basis van eerdere bestellingen. Door het scannen van je kenteken word je dan herkend en past het menubord zich aan.

Perfectioneren

Nu de drive voor de klanten klaar is, moeten er binnen nog een aantal aanpassingen gedaan worden. Doordat er twee auto’s tegelijk een bestelling kunnen doorgeven, moet er sneller gewerkt worden in de keuken. “De druk in het restaurant wordt hoger en dus moeten er extra mensen bij om alle gasten te kunnen helpen.”