Bergen op Zoom

Volop ontwikkeling in campingbakkerij Groffen: ‘Voelt als vakantiebaantje’

Anne van Egeraat Anne van Egeraat

Bakker Groffen in Bergen op Zoom gaat de maand augustus door als ‘Campingwinkel Groffen’. Gedurende vier weken gaat de bakkerij in de vakantiemodus, met wat aanpassingen in de openingstijden en het assortiment. “We gaan de komende weken besteden aan nieuwe ontwikkelingen voor onze winkel en assortiment.”

In de zomervakantie gaan niet alleen klanten op vakantie, maar ook het personeel. Daar speelt eigenaar Romano Groffen dit jaar op in. “Deze week zijn we nog met al het personeel, maar vanaf 8 augustus staan alleen mijn vrouw Yvette en ik nog in de winkel.” Daarom zijn er wat zomerse aanpassingen doorgevoerd in de winkel.

Aanpassingen

De bakkerij is omgetoverd tot een vakantieparadijs vol bloemenkransen, opblaasbare strandballen en kleurige parasols. Personeel loopt met zomerse kleding en zonnebrillen rond. “Zo komen we echt in de zomersfeer”, vervolgt Groffen. Maar naast uiterlijke veranderingen, zijn ook het assortiment en de openingstijden aangepast.

De komende weken is de winkel geopend van zes uur ‘s ochtends tot twaalf uur ‘s middags. “En het assortiment is wat kleiner, er wordt in minder grote hoeveelheden gebakken.” Maar er zijn ook nieuwe producten te koop. Zo zijn er deze zomer vers gemaakte Italiaanse broden en kokosmakronen te koop. “Groffenkoeken blijven we natuurlijk gewoon verkopen!”

Stage

Dat Romano en Yvette de komende weken samen de winkel draaiende houden, vinden ze erg leuk. “We zien het een beetje als een stage in onze eigen winkel”, vertelt de ondernemer. Wat voor velen een zomervakantie is, is voor het stel een periode vol leren en ontwikkelen. “We gaan de komende periode heel goed letten op wat goed gaat en wat beter kan. Een soort onderzoek in eigen winkel.” De resultaten van dat onderzoek zullen in september merkbaar worden voor de klanten. “Er zit echt heel veel verandering aan te komen.”

Of Romano alvast wat kan vertellen over de veranderingen? “Dat blijft nog even geheim! Wat ik al wel kan vertellen is dat we veel meer gebruik gaan maken van lokale producten. Maar wat dat precies inhoudt, dat hou ik nog even voor me.”