Bergen op Zoom

Actie tegen klachten Deeltaxi

Pepijn Vermunt Pepijn Vermunt

Er zijn veel klachten over de deeltaxi. De dienst die ouderen of hulpbehoevenden samen laat reizen tegen een gereduceerd tarief laat passagiers vaak in de kou staan. Verzorgende Stefaan Verheugt vindt het tijd voor actie.

Verheugt werkt in de zorg en hoort vaak klachten over de deeltaxi. Navraag leert dat deze klachten vaak niet gemeld worden bij de Deeltaxi zelf. Ouderen vinden dit meestal veel werk en zitten niet te wachten op een financiële vergoeding; ze willen dat er werk van het probleem gemaakt wordt. Maar zolang er geen klachten ingediend worden bij Deeltaxi kan dit geen werkelijkheid worden.

De klachten zijn vaak hetzelfde: de norm van het halfuur extra reistijd wordt overschreden of chauffeurs rijden gewoon door nadat ze net iets te lang moesten wachten op hun passagier. Verheugt: “Ik wil graag een oproep doen aan mensen in de gemeente Bergen op Zoom om hun klachten naar mij te mailen. Ik wil deze bundelen en inleveren bij het bestuur van Deeltaxi.”

Verheugt roept op klachten onder vermelding van naam, contactgegevens en de datum/tijd en de bestemming te mailen naar [email protected], of postadres: Ansjovislaan 110, 4617 AS, Bergen op Zoom, t.a.v. klachtendeeltaxi.

Foto links naar rechts: mw. Schot – de blauw (91) heeft al een aantal keer in de regen gestaan. Stefaan Verheugt (26) maakt zich zorgen.